среда, 12. фебруар 2014.

Nasilje


Mislim da ima dve godine otkako po mraku ne idem napolje. Do kuće me prate, od kuće me otprate. Tako od jednog leta kada su u toku jedne nedelje u Nišu izbila tri velika incidenta koja su odnela jedan mladi život, i unela strah u kosti mnogima.
Tada sam shvatila da je svet lud i nasilan. To mi je bilo i potvrđeno kada su moje prijatelje u dva navrata, bez ikakvog povoda i potpuno nasumično tukli neki momci. Tada sam shvatila da ne smem da se dovodim u rizične situacije.
ŠETNJA PO MRAKU JE U NAŠEM DRUŠTVU RIZIČNA SITUACIJA. 
Nasilje je svakodnevna pojava: na ulici, na televiziji, u novinama, na društvenim mrežama, i neretko, u samim porodičnim kućama.
Mi decu odgajamo, hranimo, školujemo, vaspitavamo i učimo da ne gledaju u ljude jer ko zna kako će taj neko protumačiti njihov pogled i kako će na njega odreagovati.
Umesto da uradimo nešto da popravimo stvari, da se ne pitamo hoće li nam se dete vratiti krvavo iz grada, mi saginjemo glavu pred nasiljem. 
PRIHVATILI SMO NASILJE.
NAVIKLI SMO SE NA NASILJE.
PODVRGAVAMO SE NASILJU.
Oguglali smo na nasilje koje se nad nama vrši.
Nasilje je duboko ukorenjeno u našem društvu.
Nasilje nad ženam se čak prećutno odobrava.
Nasilje nad decom se vrlo često prećutkuje.
Nasilje je toliko prisutno da na sred ulice, u porodičnom stanu, u školi odnosi mlade živote.
Ja odbijam da živim u društvu u kome ćete češće na ulici prisustvovati nasilju nego izgovaranju običnog "Dobar dan". 
Ja odbijam da okrećem glavu od nasilja na ulici, u kući, u školi, na fakultetu, u medijima.
Ja odbijam da se fizički i verbalno sukobljavam sa nasilnicima. Ja nisam nasilnik! Ja verujem da nasilje rađa nasilje. Ja ne želim da budem u dilemi da li da se svetim.
Ja želim da naša deca budu bezbedna, da od malih nogu budu edukovana od strane škola, porodice i medija o tome šta je nasilje, kolko je nasilje strašno i da se ne sme činiti. 
Ja ne želim da živim u strahu za svoj i tuđe živote.
Vuk Stoiljković nije samo Vuk Stoiljković.
Vuk Stoiljković je ja. Ti. Moj sin. Tvoja kćerka. Njen brat. Njegova sestra. Vuk je svaka beba koju ste danas videli. I svaka beba koju ćete videti.
U subotu, 15. februara 2014. u podne će se na Trgu Kralja Milana u Nišu okupiti građani i građanke da iskažu svoj protest, svoju tugu i svoj očaj po pitanju nasilja koje je u stalnom porastu. Okupiće se da zahtevaju fer suđenje odgovornima za Vukovu smrt.
Građani i građanke Novog Sada bi trebalo isto da urade, i da pruže podršku porodicama Vladislave Červenko i Marije Cimbal.
Građani i građanke ostatka Srbije bi trebalo da i zvanično pokažu da im smeta nasilje nad svima nama i nad našom decom. 
Mi se možemo, i moramo izboriti za pravo na život u sopstvenoj zemlji.

Jozef K. 

7 коментара:

  1. KOLJACI!
    https://scontent-a-vie.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/t1/563459_1414099712136759_1855907651_n.jpg

    ОдговориИзбриши
  2. http://www.11811.rs/Belestrane/Detaljnije/3C00FA49B5E6059D260F213B8C511260

    ОдговориИзбриши
  3. Da više ljudi razmišlja kao ti, mi bismo bili jedan srećan narod. Većina to uzima zdravo za gotovo, misleći da nema šanse da se to njima desi.

    ОдговориИзбриши
  4. Da li se organizuje neki protest protiv nasilja u Beogradu? Ili ako ima neka peticija da se potpise ili nesto drugo sto moze da se uradi? Voleo bih da dam svoj doprinos (koliko god mali on bio)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Objavljivaću ja sve što se dalje bude organizovalo i dešavalo. Svakako ćemo nastaviti borbu za smanjenje nasilja.

      Избриши
  5. Nasilje je samo plod: bezakonje, mito, nemoral, prostakluk su koreni svega toga... Pink kultura, pljacka umotana u "evropsku kulturu", "evropski" degenerisani politicari, kriminalci kao Djindjic i Ceda koji dobijaju pozicije na vlast - sve je to los sablon i strasna bolest - a rezultate vidimo na ulicama...

    Ja se ne bojim, niti trazim da me neko prati - spreman sam da se odbranim...

    ОдговориИзбриши